Wypełnij formularz:

Po wysłaniu formularza zostaniesz przekierowany do bramki płatności w celu opłacenia swojego udziału w warsztatach.

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych przez Archidiecezjalną Poradnię Psychologiczną „Przystań” prowadzoną przez Fundację „Rodzina jest najważniejsza”, w celu odpowiedzi na moje pytania, a także w celu uzupełnienia danych osobowych potrzebnych do zapisu na szkolenia/warsztaty czy wizytę u specjalisty, za pomocą formularza internetowego dostępnego na stronie: www.przystan-poradnia.pl (dalej jako: „Formularz”).

Tak, chcę otrzymywać wiadomości o wydarzeniach organizowanych przez Poradnię Psychologiczną Przystań (w tym zgoda na marketing usług własnych).

Antyspam - wpisz wynik działania:
* pole obowiązkowe
(Bez) refleksyjni? Krytyczne myślenie w komunikacji

 

Szczegóły wydarzenia:

(Bez) refleksyjni? Krytyczne myślenie w komunikacji

Poradnia "Przystań" w Katowicach zaprasza!

Kiedy? 17.01.2026
Ilość osób: 32 – 40 (po 8 osób na grupę warsztatową; do 4 grup)
Koszt: 300 zł
    • (w tym kawa, herbata, poczęstunek oraz zestaw materiałów szkoleniowych)


Budowanie porozumienia z drugim człowiekiem jest procesem, który wymaga podejmowania refleksji. Dotyczyć ona powinna tak siebie (co i dlaczego chcę w relacji z drugą osobą osiągać/doświadczać?), jak i rozmówcy (jak sytuacja wygląda z jego/jej perspektywy?). Refleksja jednak jest wymagająca; potrzeba czasu i skupienia, by zrozumieć zarówno siebie jak i wsłuchać się w drugiego. Słuchanie refleksyjne obejmuje także umiejętność krytycznej (ale nie krytykującej) postawy. Krytyczność to zdolność poddawania w wątpliwość utartych przekonań, z którymi wchodzimy w kontakt z drugą osobą. To zdolność przyjmowania wielu perspektyw w czasie rozwiązywania konfliktów i nieporozumień, ale też w szukaniu „najlepszych” rozwiązań. To wreszcie droga do ciągłego poszukiwania swoich własnych „prawdziwych” intencji i potrzeb. Warsztat ten pozwoli Tobie poznać metody wspomagania refleksyjnego i krytycznego myślenia. Zapozna Cię również z najczęstszymi błędami w myśleniu i sposobem w jaki błędy te mogą oddalać ludzi od siebie. W części wykładowej poznasz koncepcje dotyczące rozwoju myślenia oraz cech powodujących niechęć do krytycznej analizy danych. Omówione zostaną także kluczowe zdolności, które sprzyjają wzajemnemu refleksyjnemu nastawieniu w komunikacji (proces poznawczego domknięcia, przyjmowanie perspektywy). W części warsztatowej będzie mógł dokonać diagnozy swoich tendencji i błędów w myśleniu. Poznasz następnie metody wspierania krytycznego myślenia w komunikacji oraz zależności między reakcjami emocjonalnymi a krytycznym myśleniem, by móc rozwinąć zdolności regulowania emocji do wspierania procesów myślenia.
 

Dla kogo? 
    • osób zainteresowanych relacjami między myślami, emocjami i zachowaniami
    • osób chcących przyjrzeć się swoim automatycznym działaniom
    • osób chcących inaczej niż dotychczas mierzyć się z codziennymi wyzwaniami
    • osób lubiących (samo)rozwój
    • osób ceniących świadome postępowanie


Warsztaty mają charakter szkolenia o charakterze doskonalenia zawodowego. Istnieje możliwość wystawienia zaświadczenia, które można wykorzystać w rozwoju zawodowym.


Szczegółowy program warsztatów:

9.00 – 10.00 Wykład wprowadzający: (Bez)krytyczność w relacjach: O tym jak otwartość w myśleniu pomaga się porozumieć
10.15 – 11.45 Warsztat (cz. 1): Moje drogi na skróty w myśleniu… Diagnoza stylu poznawczego i błędów poznawczych
11.45 – 12.15 Przerwa 
12.15 – 13.45 Warsztat (cz. 2): Otwarty umysł w komunikacji: Strategie wspierające krytyczne myślenie 
13.45 – 14.30 Obiad
14.30 – 15.45 Warsztat (cz. 3): Jak zapanować nad „drogami na skróty”? Relacje między emocjami a myśleniem w komunikacji
15.45 – podsumowanie.


Prowadzący:
Marcin Moroń

(Bez) refleksyjni? Krytyczne myślenie w komunikacji

Sprawdź również inne wydarzenia:

kliknij po szczegóły